ennl
Crisismanagement IT-managementafdeling (2012 / 2013)

 
Vraag
IAM Consumer Banking heeft een breed werkgebied en kampte met problemen waarvan de oorzaken niet goed duidelijk waren. Gevraagd om de afdeling door te lichten en een verbeterplan te schrijven. Vervolgens gevraagd om als interim manager te helpen dat plan uit te voeren. Opdrachtgever is de CIO.
 
Aanpak
Via interviews vastgesteld wat goed gaat en beter moet met aandacht voor harde als zachte aspecten. Fundament gelegd door urgente problemen op te lossen en zo rust en vertrouwen te brengen. Kernproblemen thematisch in teamverband opgepakt. De governance op orde gebracht met duidelijke afbakening tussen afdelingen. Afdelingsplanning opgesteld en proces van prioriteitstelling ingericht. De IT-strategie is in lijn gebracht met de business strategie en vanuit een gewenste architectuur zijn onderzoeken en projecten ter realisatie gestart. Ten slotte is mijn opvolger geworven en heb ik mijn werkzaamheden overgedragen.
 
Methoden en technieken
Gebruikte methoden en technieken zijn o.a. organisatie- en teamanalyse (w.o. Spiral Dynamics), management coaching, KPMG IT Strategy & Governance Framework, CobIT, ITIL, BiSL en ASL.
 
Resultaat
Een goed draaiende afdeling die levert conform de verwachtingen.


Victalis Services B.V.
+31 (0)6 234 96 186 • info@victalis.nl • KVK 30275705 • ©2010-2017 • Alle rechten voorbehouden