ennl
Reorganiseren en ontwikkelen van een nieuwe klantgerichte organisatie (2010 / 2011)

 
Vraag
Het bedrijfsonderdeel Operations / Risk Management heeft o.a. als activiteit het beperken van achterstanden op financiële producten. De betrokken afdelingen kampten met een beperkte effectiviteit en efficiency in ogenschouw nemende dat het beter bedienen van klanten (zorgplicht, problemen voorkomen) hoge prioriteit heeft. Gevraagd om te helpen de activiteiten strategisch te heroriënteren en de afdeling en haar activiteiten door te lichten en klantgerichter te organiseren.

 
Aanpak
Als verandermanager met een klein vast team – afdelingsmanager en consultant – gestart met een diagnose van de activiteiten, processen, structuren, formatie en systemen. De sterkten en verbeterpunten rond de effectiviteit en klantgerichtheid vastgesteld. Een verbeterplan opgesteld om de organisatie te kantelen naar klantgerichte teams en bedrijfsprocessen drastisch te vereenvoudigen gericht op effectiviteit. Nieuwe functieprofielen opgesteld en teams samengesteld. Besluitvormingsproces gemanaged en samen met het management en medewerkers de veranderingen in structuren, processen en systemen (w.o. call center) doorgevoerd. Het achterstandenbeheer labeloverstijgend verbeterd.
 
Methoden en technieken
Gebruikte methoden en technieken zijn o.a. organisatie- en teamanalyse, programma- en verandermanagement, coaching, Operational Excellence, Business Process Reengineering en Lean Six Sigma.
 
Resultaat
Een nieuwe klantgerichte en effectieve organisatie tegen sterk verlaagde kosten.


Victalis Services B.V.
+31 (0)6 234 96 186 • info@victalis.nl • KVK 30275705 • ©2010-2017 • Alle rechten voorbehouden