ennl
Make Disruption Work – A. Jankovich & T. Voskes

Het boek daagt CEO’s van corporates uit met digitale disruptie voortvarend aan de slag te gaan. Echter, bezint eer ge begint want digitale disruptie vraagt grote investeringen en een lange adem om te blijven winnen in een wedstrijd die nooit eindigt.
 
Het boek bevat veel informatie die op een prettige manier wordt aangeboden met sprekende illustraties. Het boek gaat vooral over de klantbediening en de consumentenmarkt en minder over business-to-business en voortbrenging of logistiek. Onderwerpen als Internet of things, self driving vehicles, robotics, etc. worden genoemd, maar de mogelijkheden worden verder niet uitgewerkt.
 
Als je het boek leest lijkt het eenvoudig voor iedere CEO om winnaar in de strijd om disruptie te worden. Volg gewoon de stappen uit het boek. Echter, de praktijk is weerbarstig. Het bedenken van een digitale strategie is pas het begin; de uitdaging zit in de executie, de (corporate) organisatie in beweging krijgen, de benodigde cultuurverandering bewerkstelligen en tijdig positieve resultaten boeken. Immers, de krant staat vol mislukte digitale avonturen. Toch geeft een interessante kijk op de aanpak van disruptie waarbij ik vooral ook eerst aandacht zou besteden aan de ‘disruptie readyness’, voordat een avontuur met grote investeringen wordt aangegaan. Zonder goede basis is ieder kapitaalintensief digitaal avontuur gedoemd te mislukken.
 
Lees de gehele recensie op managementboek.nl


Victalis Services B.V.
KVK 30275705 • ©2010-2019 • Alle rechten voorbehouden